عمل لیفت سینه چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت سینه

لیفت سینه یکی از انواع عمل‌های جراحی زیبایی سینه است که توسط جراح پلاستیک برای بهبود ظاهر سینه‌ها انجام می‌شود. در طول این عمل، جراح پوست اضافی را بر می‌دارد و بافت سینه را تغییر شکل می‌دهد تا سینه ها به سمت بالا لیفت شوند. لیفت سینه (Breast Lift) به عنوان ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود. برای کسانی که سینه‌های افتاده دارند، لیفت سینه مناسب است. این عمل جراحی فرم ایده آلی را به بافت سینه می‌دهد که در زیبایی اندام و اعتماد به نفس خانم‌ها تاثیرگذار است.

افتادگی سینه

افتادگی سینه به پتوز سینه نیز معروف است. وضعیتی است که در آن سینه‌ها ظاهری افتاده دارند و آرئول‌ها به سمت پایین هستند. جنس بافت سینه از ماهیچه نیست بلکه از چربی، بافت همبند و غدد تولید کننده شیر تشکیل شده‌ است به همین دلیل خاصیت ارتجاعی دارند. افتادگی سینه به تغییر شکل بافت سینه به دلیل شل‌شدن و کشیده‌شدن غده پستانی و بافت‌های چربی گفته ‌می‌شود. ممکن است دلایل مختلفی برای این بیماری وجود داشته باشد. شیردهی، کاهش وزن سریع، افزایش سن و همچنین خصوصیات ساختاری پوست می تواند باعث افتادگی سینه شود.

افتادگی سینه

درمان افتادگی سینه

روش های لیفت سینه

بالا بردن سینه روش های مختلفی دارد، ولی به طور کلی به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. بیشتر بیماران روش‌های غیرجراحی را به علت کمتر بودن عوارض و ایمن بودن آن ترجیح می‌دهند. برای انتخاب روش لیفت پستان بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به تناسب بدن شما و میزان افتادگی، بهترین گزینه در نظر گرفته‌ شود.

روش های لیفت سینه

جراحی ماستوپکسی

لیفت سینه با نخ

 لیفت سینه با نخ با استفاده از پلی دیوکسانون (PDO) انجام می‌شود که توسط بدن قابل جذب  است  و باعث تحریک تولید کلاژن و بهبود افتادگی می‌شود. برای انجام این عمل با نخ های نگهدارنده، می‌توان از بی حسی موضعی استفاده کرد و این تکنیک در مطب جراح پلاستیک انجام می‌شود و نیازی به بستری نیست. نخ ها با کمک سوراخ های کوچک تا عمق 5 میلی متر وارد پوست می‌شوند و به استخوان ترقوه متصل می‌شوند.

جراحی سینه

بر خلاف کوچک کردن سینه، در جراحی لیفت پستان معمولاً فقط پوست اضافی را برمی‌دارند و بافت سینه آسیب نمی‌بیند. با توجه به اندازه و وضعیت سینه ها، روش جراحی می تواند بسیار متفاوت باشد. قبل از عمل، جراح ابتدا برش های برنامه ریزی شده و موقعیت آینده نوک پستان را روی پوست شما ترسیم می‌کند. نوع برش می‌تواند در امتداد لبه قفسه سینه، به صورت عمودی از بالا به پایین، یا به شکل T باشد.

جراحی لیفت پستان

جراحی لیفت سینه

طب سوزنی

روش طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است و در اواخر دهه 80 قرن بیستم در لیست تأیید رسمی پزشکی قرار گرفت. اثر درمانی طب سوزنی عمل بازتابی است که در آن سیستم عصبی به تحریک یک نقطه از بدن واکنش نشان می‌دهد. این روش برای بیمارانی است که پس از زایمان، شیردهی و کاهش وزن دچار مشکل افتادگی غدد پستانی می‌شوند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید حداقل 10 جلسه از این برنامه را انجام دهید.

بوتاکس سینه

تزریق بوتاکس سینه می‌تواند جایگزین مناسبی برای بالا بردن سینه با جراحی باشد. تاثیر تزریق بوتاکس به قفسه سینه نه تنها در سفت کردن بافت، بلکه در تحریک فرآیندهای لیفتینگ در بافت های سینه بیان می‌شود. همچنین به ترمیم طبیعی شکل آن و ایجاد حجم اضافی کمک می‌کند. لیفت با بوتاکس موقتی است و سه تا چهار ماه ماندگاری دارد.

عمل لیفت سینه چگونه انجام می شود؟ 

جراحی لیفت پستان معمولا شامل برشی است که در اطراف هاله ی آرئول ایجاد می‌شود، به صورت عمودی تا پایین سینه ها ادامه می یابد و تا چین زیر پستانی ادامه می‌یابد. هنگامی که به یک لیفت متوسط تر نیاز است، از تکنیک دیگری استفاده می‌شود. این ماموپلاستی عمودی است که شامل یک برش در اطراف هاله و یک برش عمودی است. در این حالت هیچ برشی افقی در زیر پستان وجود ندارد.

پس از ایجاد برش، بافت، پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود. نوک سینه ها به موقعیت های بالاتر منتقل می‌شوند و پوست برای تغییر شکل سینه ها تنظیم می‌شود. این جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و می‌تواند بین دو تا سه ساعت طول بکشد.

مشاوره لیفت سینه

اقدامات قبل از عمل لیفت سینه

پزشک متخصص قبل از عمل، معاینات اولیه را انجام می‌دهد. در این معاینه عواملی مانند انتظارات بیمار، وضعیت پستان و سن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اطلاعات دقیق در مورد عملیات ارائه خواهد شد. آزمایش های لازم انجام می‌شود. اطلاعات مربوط به سابقه سلامتی بیمار نیز به دست خواهد‌آمد. بهتر است بیمار موارد زیر را قبل از جراحی انجام دهد:

  • مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروسین و ویتامین E را یک هفته قبل و چند روز بعد از عمل قطع کنید زیرا این داروها به عنوان رقیق‌کننده خون عمل می کنند.
  • توصیه می شود حداقل دو هفته قبل و یک هفته بعد از عمل سیگار نکشید، زیرا نیکوتین می‌تواند گردش خون و بهبودی را مختل کند.
  • در معرض مستقیم نور خورشید قرار‌ نگیرید.

مراقبت های بعد از جراحی بالا کشیدن سینه

ممکن است در یک یا دو هفته اول مقداری کبودی، تورم و درد بسیار خفیف وجود داشته باشد. پزشک داروهای مناسب را برای به حداقل رساندن عوارض عمل تجویز می‌کند. شما باید به مدت تقریبی 20 روز از بلند کردن وسایل سنگین، رانندگی و بالا بردن بازوها از ارتفاع شانه خودداری‌کنید. بخیه ها 15 روز پس از جراحی برداشته می‌شوند. همچنین از دراز کشیدن روی شکم یا پهلو که باعث حرکت ناحیه جراحی می‌شود، خودداری کنید.

 سوتین  جراحی باید 30 روز پس از جراحی پوشیده شود و از سرگیری فعالیت های معمول کار و مطالعه به طور متوسط ​​پس از 7 روز اتفاق می افتد .

مراقبت بعد از عمل لیفت سینه

آیا لیفت سینه بر شیردهی تاثیر دارد؟

زنانی که می توانند قبل از جراحی شیر بدهند، پس از آن نیز به طور معمول می توانند به شیردهی ادامه دهند. اگرچه مقدار بافت غده تولید کننده شیر کاهش می یابد، اما سیستم مجرای انتقال شیر به نوک پستان باقی می‌ماند.

عوارض لیفت سینه

مزیت بزرگ بیمارانی که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند این است که در این تخصص پزشکی بیماران سالم عمل می‌شوند. این نوع جراحی یک جراحی انتخابی برنامه‌ریزی شده است، بنابراین میزان عوارض بسیار پایین است.

مشاوره بیماری های پستان
نوشته قبلی

دیدگاهتان را بنویسید